Reklama małej firmy lokalnej

Jeżeli prowadzisz małą firmę lokalną masz szereg możliwości żeby reklamować swoją firmę i ofertę. Oczywiście najczęściej jest tak że promowanie firmy czy też oferty na rynku lokalnym jest łatwiejsze niż reklama ogólnopolska nie mówiąc już o reklamie międzynarodowej. Jednak i tutaj często jest konkurencja i należy profesjonalnie podejść do tematu marketingu lokalnego. Oczywiście zdarzają się sytuacje kiedy firma jest jedyna w swojej branży na danym terenie ma dużo prostszą sytuację.

A więc jakie to są możliwości jakie stoją przed niewielkiej firmy lokalnej i chodzi o reklamę i marketing. Oczywiście bardzo dużo zależy od tego jaki jest to charakter firmy, jaka to jest branża.

Reklama zewnętrzna

Na pewno w przypadku wielu branż warto zadbać o tradycyjne formy reklamy takie jak szyldy, billboardy plakaty. W małych miastach te formy mogą mieć szczególnie mocny wydźwięk ponieważ nie giną w ogromnym zalewie billboardów jak to ma miejsce w dużych miastach.

Prasa lokalna

Jeżeli małe miasto wydaje gazetę ogłoszeniową bądź jest wydawana taka gazeta oczywiście warto z niej korzystać. Oprócz standardowych ogłoszeń warto rozważyć zamieszczenie baneru reklamowego.

Internet

Internetowe lokalne serwisy ogłoszeniowe

Jeżeli w sieci istnieje lokalny serwis ogłoszeniowy również warto tam umieszczać informacje o swojej ofercie i o swojej firmie.

Strona internetowa

Jak zbudować stronę internetową nie korzystając z agencji reklamowej

Sieć daje bardzo dużo możliwości zbudowania bezpłatnie strony internetowej. Funkcjonują w Internecie serwisy które dają możliwość utworzenia w subdomenie bądź domenie indywidualnej nowoczesnej witryny internetowej. Są one skonstruowane w ten sposób żeby każda osoba również nie znająca html-u ani CSS potrafiła taką witrynę stworzyć. Strony te doskonale funkcjonują również na urządzeniach mobilnych czyli są responsywne. Do popularnych serwisów tego rodzaju należą weebly.com, wix com, wordpress.com. Warto rozważyć zbudowanie strony internetowej we własnej domenie. przynajmniej niektóre z serwisów które pozwalają na darmowe zbudowanie strony dają możliwość również zastosowania własnej domeny internetowej. Można również pokusić się o wykupienie hostingu, domeny i zbudowanie własnej strony internetowej dostępnych powszechnie właśnie w usługach hostingowych.

Warto zainteresować się promowaniem poprzez wyszukiwarkę Google. Strony na lokalne frazy jest dużo łatwiej wypozycjonować niż ma to miejsce w przypadku fraz ogólnopolskich no i dużo prościej jest oczywiście w mniejszym mieście niż w dużym. Aby strona uzyskała dobre pozycje w wyszukiwarce Google, musi być zoptymalizowana pod kątem tejże wyszukiwarki oraz powinien być prowadzony linkbuilding.

Sponsoring

W przypadku firm lokalnych bardzo dobrą okazją do promocji jest uczestnictwo w ważnych wydarzeniach dla danej społeczności lokalnej. Mogą to być na przykład festyny, zawody sportowe, występy lokalnych zespołów ludowych, konkursy dla młodzieży itp. Firma może być sponsorem takich wydarzeń, fundować nagrody i inne rzeczy potrzebne do zrealizowania wydarzenia, pomóc w organizacji. Taka aktywność buduje dobry wizerunek firmy, podkreśla więź z obszarem którego dotyczy wydarzenie.