Serwis używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką Cookies
Polecamy także:

Znaleziono następujące artykuły dla tagu: 'konsumenci':
Krótki poradnik: na co uważać podczas świątecznych zakupów
Krótki poradnik: na co uważać podczas świątecznych zakupów Chociaż do Bożego Narodzenia jeszcze prawie miesiąc, szał świątecznych zakupów powoli nabiera rozpędu. Pamiętajmy, aby w tym czasie szczególnie uważać na sprzedawców, którzy licznymi promocjami i ofertami specjalnymi próbują zachęcić nas do kupna swoich produktów. W rzeczywistości ich cena nie zawsze jest tak atrakcyjna i wyjątkowa, jak informują nas o tym reklamy. Jak podkreśla Jerzy Gramatyka, Miejski Rzecznik Konsumentów w K...
Upadłość konsumencka – tańsza i łatwiejsza (wideo)
Upadłość konsumencka – tańsza i łatwiejsza (wideo) Do tej pory, aby ogłosić bankructwo, trzeba było wykazać, że do niewypłacalności doszło z przyczyn wyjątkowych i niezależnych od dłużnika. Ponadto konsument musiał mieć pieniądze na pokrycie postępowania. Od 1 stycznia regulacje się zmieniły. Jak zaznacza radca prawny Piotr Zimmerman z kancelarii prawnej Zimmerman i Wspólnicy, od 2015 r., aby móc ogłosić upadłość konsumencką, nie musimy mieć środków na pokrycie kosztów postępowania. Ponie...
Konsumencie, teraz możesz więcej! (wideo)
Konsumencie, teraz możesz więcej! (wideo) 25 grudnia 2014 r. weszła w życie Ustawa o prawach konsumenta. O nowych zasadach informuje między innymi kampania „Takie prawo, że można”. Warto pamiętać o nich za każdym razem, kiedy robimy zakupy. Czternaście zamiast dziesięciu – kupujący mają teraz więcej dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, np. przez internet. Jeśli sprzedawca nie udzieli informacji o prawie do zwrotu towaru, czas ten wydłuża się do dwunastu miesięcy. Stosowna informac...
Jakie prezenty kupujemy na Allegro?
Jakie prezenty kupujemy na Allegro? Perfrumy, krawaty, a może skarpetki? Jakie są zakupowe preferencje Polaków kupujących na Allegro? Jak pokazuje analiza serwisu Allegro granice czasowe, w których robimy świąteczne zakupy znacznie się rozszerzyły. Wprawdzie boom sprzedażowy przypada mniej więcej na tydzień przed Wigilią, to świąteczny ruch na Allegro jest mocno widoczny już od płowy listopada i utrzymuje się nawet do 21 grudnia. Sprzedający w coraz większym stopniu oferują niezawodną 24 godzin...
Certyfikat tylko dla najlepszych biur obsługi klienta
Certyfikat tylko dla najlepszych biur obsługi klienta Słysząc o obsłudze klienta, mamy na myśli „zwykły” bezpośredni kontakt z konsultantem. Jednak coraz więcej firm wykorzystuje nowe technologie przy organizowaniu własnych biur obsługi klienta. Te najlepsze otrzymują certyfikat jakości EN 15838. Wzrastająca świadomość konsumentów oraz tempo życia powodują, że kontakt z klientem zmienia swoje oblicze. Biura obsługi klienta są tego doskonałym przykładem. Jednak aby działały bez zarzutu, ich standardy mus...
Świąteczne preferencje zakupowe – jak wybieramy kosmetyki?
 Świąteczne preferencje zakupowe – jak wybieramy kosmetyki? Kosmetyki i perfumy to jedne z najczęściej wybieranych prezentów, którymi pragniemy obdarować najbliższych na Święta Bożego Narodzenia. Jak wynika z tegorocznych badań Deloitte, aż 32 proc. Polaków kupi upominki świąteczne w perfumeriach i drogeriach kosmetycznych. Czym się kierują konsumenci i jakie cechy są dla nich najistotniejsze podczas wybierania prezentów z perfumeryjnych półek – pokazują wyniki najnowszego badania Wyboru Konsumenta...
Więcej informacji na opakowaniach produktów spożywczych
Więcej informacji na opakowaniach produktów spożywczych Skąd pochodzi produkt? Czy zawiera substancje alergenne? A może był głęboko mrożony? 13 grudnia 2014 r. weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego dotyczące zasad etykietowania żywności. Konsument będzie mógł teraz wyczytać z etykiet artykułów spożywczych więcej niż dotychczas. Producenci z branży spożywczej mieli trzy lata na wprowadzenie nowych, czytelniejszych etykiet, ułatwiających konsumentowi świadomy wybór produktów. Co si...
Franczyza sposobem na własny biznes
Franczyza sposobem na własny biznes Franczyza to sposób na prowadzenie firmy bazujący na pomyśle sprawdzonym już na rynku. Nie polega wyłącznie na działalności pod znanym logo. Franczyza to pełny system prowadzenia biznesu. Właściciele dobrze prosperujących firm, zamiast otwierać kolejne punkty, mogą sprzedać licencję na wykorzystywanie swojego pomysłu. - Dzięki temu ktoś może sprzedawać mój produkt czy usługę zgodnie z moimi standardami – tłumaczy w wywiadzie dla Dariusz Makosz z Idea...
26-krotnie wyższe kary dla właścicieli sklepów
26-krotnie wyższe kary dla właścicieli sklepów Kupujesz towar w sklepie i okazuje się, że przy kasie cena jest inna niż na półce? Od 3 miesięcy obowiązują przepisy pozwalające żądać sprzedaży towaru po cenie korzystniejszej dla klienta. A to nie wszystkie zmiany wprowadzone przez ustawę o informowaniu o cenach towarów i usług. Od lipca br. w przypadku obniżenia ceny towaru sklepy muszą poinformować klienta o przyczynie swojej decyzji – czy wynika ona z końca terminu ważności produktu, czy ewentualnych uszkodzeń. K...
Zadbaj o swoje prawa w czasie rekreacji
 Zadbaj o swoje prawa w czasie rekreacji Gdy potrzebujemy relaksu, udajemy się do kina, na basen lub siłownię. Warto sprawdzić, jakie prawa nam przysługują i czy są one przestrzegane. Jednym z głównych grzechów organizatorów czasu wolnego jest zniechęcanie klientów niezadowolonych z usługi do składania reklamacji. Straszą oni np. naliczaniem dodatkowych opłat przy wyjaśnianiu sprawy. - To są niedozwolone postanowienia, które nie mają prawa znaleźć się w umowach. Jeżeli występuj...
Oryginalna Toyota Land Cruiser J7 w sprzedaży w Japonii
Oryginalna Toyota Land Cruiser J7 w sprzedaży w Japonii Land Cruiser serii J7 obchodzi w tym roku 30 rocznicą uruchomienia produkcji. Z tej okazji model wraca na okres roku do sprzedaży w Japonii, gdzie rozpoczęła się światowa legenda Land Cruisera. Land Cruiser J7 zadebiutował na rynku w 1984 roku. Przez 30 lat produkcji stał się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów terenowych na świecie. Dzięki legendarnej wytrzymałości, trwałości i dzielności terenowej, można go dziś spotkać pod każdą szerokością i dł...
Zmysły cię nie zawiodą – marketing sensoryczny
 Zmysły cię nie zawiodą – marketing sensoryczny Działania marketingu sensorycznego mają na celu głównie zwiększyć świadomość marki i przywiązanie klienta na poziomie emocjonalnym. Odwołuje się do bezpośredniego angażowania ludzkich zmysłów. Każdy element atmosfery wytworzony w punkcie sprzedaży, ma wpływ na jego nastrój, a w konsekwencji decyzję zakupową. Wraz z rozwojem marketingu sensorycznego, przedsiębiorcy zauważyli nowe możliwości przeprowadzania działań promocyjnych. Dzięki kompozycji m...
Temperatura i zysk idą w górę!
 Temperatura i zysk idą w górę! Wraz ze wzrostem temperatury warto przygotować się do wzbogacenia oferty handlowej. Dobrze przygotowany letni plan marketingowy może zapewnić sukces nie tylko małym firmom. Pamiętajmy, że klienci na wakacjach nie biorą urlopu od wydatków. Chętnie sięgają do portfeli, zwłaszcza jeśli na horyzoncie pojawiają się atrakcyjne oferty. W rzeczywistości, lato może okazać się owocnym sezonem zarówno dla małych, lokalnych, jak i dla większych firm. Najlepszym sposobem...
Program lojalnościowy – gra warta świeczki?
 Program lojalnościowy – gra warta świeczki? Firmy z przeróżnych branż bombardują swoich klientów rozmaitymi programami lojalnościowymi. Rzeczywiście, dobre tego rodzaju narzędzie jest świetnym sposobem budowania lojalności klientów. Niestety, wiele programów nie spełnia żadnej ze swoich podstawowych funkcji, nie są one bowiem ani skuteczne ani opłacalne, a błędy popełniane są już na etapie ich projektowania. O tym, że utrzymanie stałego klienta wiąże się ze znacznie niższymi kosztami n...
Sezonowe wyprzedaże – jak łamane są prawa klientów
Sezonowe wyprzedaże – jak łamane są prawa klientów Czy kupując na wyprzedażach mamy mniejsze prawa jako konsumenci? Nie – mówią przedstawiciele Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprawdź, o czym warto pamiętać robiąc zakupy. Najważniejsze to nie dać się oszukać – mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK. - Trzeba zwracać uwagę na cenę towaru. Często jest zawyżana, by w dzień wyprzedaży atrakcyjnie ją zaniżyć. Zakup danej rzeczy przestaje być super okazją. Wszystko minu...
E- sprzedawco wykorzystaj swój potencjał!
 E- sprzedawco wykorzystaj swój potencjał! Internet dzięki swoim zaletom umożliwia zagraniczną ekspansję nawet mniejszym przedsiębiorcom z kategorii e – commerce. Co jest największą barierą? Niska świadomość korzyści, które mogą przynieść wysiłki związane z uruchomieniem sprzedaży transgranicznej. Jak donoszą wyniki najnowszych badań, rośnie udział międzynarodowych transakcji w e- sklepach w całości prowadzonej przez nie sprzedaży. Co więcej, przewiduje się dalszy, znaczący rozwój tego ...
Polacy wysłali już milion przesyłek poleconych z sms-ową informacją o doręczeniu
 Polacy wysłali już milion przesyłek poleconych z sms-ową informacją o doręczeniu Od początku roku w ramach usług listowych klienci Poczty Polskiej wysłali milion listów poleconych z elektronicznym potwierdzeniem doręczenia lub zwrotu. To sms-owe albo mailowe potwierdzenie dla nadawcy, że adresat odebrał przesyłkę. Z usługi można skorzystać w każdej placówce pocztowej. Wystarczy wpisać numer telefonu komórkowego lub adres e-mail na dowodzie nadania. Informacja o statusie przesyłki zostanie wysłana w momencie jej odebrania lub ewentualneg...
Akcyza na papierosy nie może wzrosnąć
 Akcyza na papierosy nie może wzrosnąć W ciągu 5 lat papierosy podrożały o 60% na skutek zwiększenia akcyzy. W zeszłym roku odnotowano spadek wpływów do budżetu państwa z tego tytułu. Branża tytoniowa jest w odwrocie - przegrywa z nielegalną konkurencją i przemytnikami. Traci na tym także budżet państwa. Następna podwyżka akcyzy może doprowadzić rynek do katastrofy. Bankier.pl przeanalizował trzy możliwe scenariusze dotyczące akcyzy na papierosy w 2015 roku. Pierwszy zakładał wzrost akcyzy o wskaźni...
Rynek reklamy internetowej nadal rośnie w siłę
Rynek reklamy internetowej nadal rośnie w siłę W minionym roku wydatki na reklamę w internecie wzrosły o ponad 10 %. Pierwszy kwartał tego roku również przyniósł wzrosty. Są już wyniki badania IAB AdEx podsumowujące okres od stycznia do marca bieżącego roku. Zgodnie z wynikami badania IAB AdEx przeprowadzonego dla IAB Polska przez PwC, wartość rynku reklamy online wyniosła w trzech pierwszych miesiącach tego roku 573,9 miliona złotych. Oznacza to wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprze...
Dlaczego niektórzy wybierają offline czyli wyzwania dla e- commerce
 Dlaczego niektórzy wybierają offline czyli wyzwania dla e- commerce Branża e- commerce notuje wzrosty, a przez internet kupujemy już nawet rzeczy dostępne chociażby w sklepiku pod blokiem. Nadal są jednak tacy, którzy mimo aktywności w sieci nie decydują się na zakupy online. Przyczyny ich decyzji to zatem wyzwania dla e- commerce. Według raportu „E- commerce w Polsce 2014. Gemius dla e- Commerce Polska”, najczęściej podawanym powodem niedokonywania zakupów w internecie, jest chęć obejrzenia produktu przed jego nabyciem....
Dlaczego zakupy online?
Dlaczego zakupy online? Dostępność przez całą dobę jest jednym z głównych czynników motywujących internautów do robienia zakupów w sieci, wynika z raportu „E- commerce w Polsce 2014. Gemius dla e- Commerce Polska”. Co jeszcze ma decydujące znaczenie? Jak wynika z przywołanego raportu, 46 % badanych zdarza się dokonywać zakupów przez internet. Oprócz dostępności przez całą dobę, klientów e- sklepów motywuje także dostawa do domu, ł...
Dlaczego zakupy online?
 Dlaczego zakupy online? Dostępność przez całą dobę jest jednym z głównych czynników motywujących internautów do robienia zakupów w sieci, wynika z raportu „E- commerce w Polsce 2014. Gemius dla e- Commerce Polska”. Co jeszcze ma decydujące znaczenie? Jak wynika z przywołanego raportu, 46 % badanych zdarza się dokonywać zakupów przez internet. Oprócz dostępności przez całą dobę, klientów e-sklepów motywuje także dostawa do domu, ła...
Trzy czwarte Polaków nie wie o deregulacji na rynku nieruchomości
 Trzy czwarte Polaków nie wie o deregulacji na rynku nieruchomości Niemal 60 proc. Polaków obawia się, że deregulacja zawodów pośrednika w obrocie nieruchomościami i zarządcy nieruchomości spowoduje wzrost liczby nieuczciwych osób wykonujących te profesje, a prawie połowa badanych chciałaby  przywrócenia licencji państwowych – wynika z najnowszego sondażu Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości i serwisu Domy.pl. Konsumenci mogą szukać profesjonalistów z całej Polski w internetowym Centralnym Rejestrze...
A Ty wiesz kim jest Twój klient?
 A Ty wiesz kim jest Twój klient? „Klient - nasz pan”, „dobry klient to zadowolony klient” i „prawdziwy skarb to klient lojalny” - sentencje te znają na pamięć wszyscy przedsiębiorcy. Należy jednak pamiętać, że konsument ma swoje potrzeby i pragnienia, a posiadając określony produkt musimy wiedzieć komu chcemy go sprzedać. Kim zatem jest i czego oczekuje nasz odbiorca? Rozwój gospodarczy sprawił, iż zdefiniowanie grupy docelowej jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześ...
Więcej obowiązków dla sprzedających – większe prawa dla konsumentów
Więcej obowiązków dla sprzedających – większe prawa dla konsumentów Choć tradycyjny sposób robienia zakupów jest nadal popularny, to jednak z roku na rok Polacy coraz częściej kupują przeróżne produkty przez Internet. Widocznym trendem w handlu elektronicznym jest też m-commerce, czyli sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Postęp tej w dziedzinie sprawia, że potrzebne są nowe rozwiązania prawne, które – nie tylko - jasno określą zasady dla właścicieli e-sklepów, ale będą też chronić konsument...
Szepty sponsorowane, rzecz o skutecznej kampanii Word of Mouth Marketing
 Szepty sponsorowane, rzecz o skutecznej kampanii Word of Mouth Marketing Marketing szeptany to unikatowa forma promocji, której głównym założeniem jest stymulowanie spontanicznego dialogu i zachęcanie do wymiany doświadczeń konsumenckich. Czym kierować się kierować przy wyborze agencji marketingu szeptanego, żeby kampania przyniosła oczekiwane efekty? Ideą Marketingu Szeptanego jest wykorzystanie niezaprzeczalnej siły marketingu rekomendacji, czyli wymiany doświadczeń konsumenckich oraz zaspokojenie naturalnej potrzeby potencjalnego kl...
Personalizacja w modzie
Personalizacja w modzie Badania przeprowadzone przez emarketer.com w ubiegłym roku pokazały, iż personalizacja treści w Internecie to nie tylko sprytny zabieg reklamodawcy, ale również odpowiedź na zapotrzebowanie większości potencjalnych klientów w sieci. Dostosowane komunikaty, to nie tylko wzrost odpowiedzi „response rates” oraz sprzedaży, ale również obniżone koszty reklamowe. Ponieważ konsumenci wyrazili już zainteresowanie otrzymywaniem spersonalizowanych wiadomoś...
Mniejsze centra handlowe korzystne dla najemców
 Mniejsze centra handlowe korzystne dla najemców Małe i średnie centra handlowe, obiekty typu convenience, zlokalizowane wśród gęstej zabudowy, stają się coraz bardziej popularne, zarówno wśród deweloperów, najemców, jak i samych klientów. Konsumenci doceniają przede wszystkim bliskość takich obiektów, wygodę zakupów, łatwy dostęp do produktów i usług oraz oszczędność czasu. A jakie atuty w tego typu obiektach mogą znaleźć deweloperzy i najemcy? Zmiana zwycza...
Przyciągnąć konsumenta w trzy sekundy
Przyciągnąć konsumenta w trzy sekundy Przyciągnąć konsumenta w trzy sekundy Trzy sekundy – tylko tyle czasu mają producenci słodyczy i wyrobów cukierniczych na przekonanie konsumentów do sięgnięcia właśnie po ich produkt. Na co klienci sklepów zwracają największą uwagę i jak odpowiadają na to producenci?   Wyniki ostatnich badań agencji Saatchi&Saatchi X mogą dla wielu być zaskoczeniem. Przy coraz szybszym trybie życia oraz wszechobecnym konsumpcjonizmie, klienci decydują się...
Rynek cukierniczych wyrobów piekarniczych w Polsce jest wart 2,6 mld zł
 Rynek cukierniczych wyrobów piekarniczych w Polsce jest wart 2,6 mld zł W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe kupiły ponad 147 tys. ton produktów cukierniczych wyrobów piekarniczych. Analizowana kategoria cukierniczych wyrobów piekarniczych zawiera zarówno ciasta gotowe pakowane, sprzedawane na wagę i na sztuki, jak i ciasta i ciasteczka w proszku oraz chłodzone słodkie produkty cukiernicze. Ponadto do kategorii tej zaliczają się również wypieki cukiernicze w postaci słodkich ciastek, np. bułeczek, babeczek, rożk&oac...
Europejczycy podczas codziennych zakupów wybierają płatności zbliżeniowe
Europejczycy podczas codziennych zakupów wybierają płatności zbliżeniowe Ponad trzykrotny wzrost liczby transakcji zbliżeniowych MasterCard i Maestro między 2012 a 2013 rokiem. Warszawa, 9 kwietnia 2013 r. – Firma MasterCard poinformowała, że w 2013 roku zwiększyła swoją obecność na europejskim rynku płatności zbliżeniowych, co jest efektem wzrostu liczby państw, w których akceptowane są karty zbliżeniowe. Ta forma płatności jest aktualnie dostępna w 63 krajach na całym świecie, w tym 34 w Europie. W 2013 roku dołączyło do nich ...
Klient kontra przedsiębiorca. Jakie zmiany szykuje nowa ustawa o prawach konsumenta?
 Klient kontra przedsiębiorca. Jakie zmiany szykuje nowa ustawa o prawach konsumenta? Każdy z nas niemal codziennie robi zakupy. Bez względu na to, czy są one małe w osiedlowym sklepie, czy te większe, dotyczące chociażby zakupu drogiego sprzętu – ważne, abyśmy pamiętali, że jako klienci mamy nie tylko obowiązki, ale też pewne prawa. Te z kolei w połowie czerwca ulegną zmianie. Co to oznacza dla konsumenta? Konsument jest ważnym ogniwem procesu gospodarczego. Kupujemy, zawieramy umowy, korzystamy z różnych usług. Nie zawsze jesteśmy jednak zado...
Konsument Digitalny - kim jest?
Konsument Digitalny - kim jest? III edycja badań "ShoppingShow. Konsument Digitalny a wirtualna rzeczywistość". Digitalizacja rynku stała się faktem, a co za tym idzie zrodziła się nowa kategoria konsumenta - Konsument Digitalny. Kim jest? Jak kupuje? Gdzie i jakie urządzenia mobilne wykorzystuje do zakupów - o tym wszystkim w najnowszych badaniach konsumenckich ShoppingShow. Jesteśmy u progu daleko idących zmian w zachowaniach i oczekiwaniach klientów, które zapoczątkowała era ...
Przedświąteczny dekalog konsumenta
Przedświąteczny dekalog konsumenta Rozpoczyna się szaleństwo przedświątecznych zakupów. Serdecznie zapraszamy na konferencję prasową, podczas której Miejski Rzecznik Konsumentów Jerzy Gramatyka opowie jak kupować, by nie żałować. Spotkanie rozpocznie się jutro (12 grudnia, czwartek) o godz. 11:00 w Sali Portretowej Urzędu Miasta Krakowa (Plac Wszystkich Świętych 3 – 4). Zdjęcie pochodzi z serwisu Wikipedia.pl Źródło: Urząd Miasta Krakowa, www.krakow.pl
Europ Assistance Polska wyróżniona Laurem Konsumenta
Europ Assistance Polska wyróżniona Laurem Konsumenta Europ Assistance Polska została doceniona przez konsumentów w ogólnopolskim plebiscycie Laur Konsumenta 2013 w kategorii Grand Prix. - Wyróżnienie to jest dla nas nie tylko powodem do zadowolenia i dumy, ale również zobowiązaniem do dalszego udoskonalania naszych usług i zwiększania satysfakcji naszych Partnerów i Klientów. Naszym Klientom zapewniamy natychmiastową i profesjonalną pomoc dostępną 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w czter...