Serwis używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką Cookies
Polecamy także:

Owoce nie dla każdego

Owoce nie dla każdego

Owoce są źródłem zdrowia - to powszechna opinia na ich temat. Niestety - nie we wszystkich sytuacjach spożywanie owoców jest zalecane.

Wprowadzając owoce do naszego jadłospisu, musimy zwracać uwagę na to, z czym je zestawiamy. - Glin znajdujący się w herbacie w połączeniu z cytryną tworzy cytrynian glinu. Związek uszkadza tkankę nerwową i przyczynia się do rozwoju choroby Alzheimera” - mówi Ewelina Bartniak, dietetyk ze Studia Sante.

Niebezpieczne jest także łączenie owoców z lekami. Grejpfrutów nie zestawiamy z lekami na choroby układu krążenia oraz o działaniu immunosupresyjnym. - Substancje zawarte w tym owocu powodują zwiększenie stężenia leku we krwi - podkreśla dietetyk i dodaje: skutkiem może być uszkodzenie tkanek i nerek oraz krwawienie z przewodu pokarmowego. Po banany nie powinny sięgać osoby z zespołem jelita nadwrażliwego, a po kiwi - alergicy. Jedząc dużo jabłek, możemy nabawić się bólu brzucha i mieć wzdęcia.

Mimo wszystko nie rezygnujmy z owoców. Stanowią one podstawę urozmaiconego jadlospisu. Są niskokaloryczne, zwierają dużo wody i składników odżywczych oraz mają działanie alkalizujące. Najlepiej spożywać świeże owoce w całości, ze skórką. To w niej znajduje się błonnik, który reguluje pracę jelit, a także przyczynia się do obniżenia poziomu cholesterolu.

Dodaj Komentarz

*Email nie będzie pokazywany
Przepisz kod:

  Komentarze (0)