Serwis używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką Cookies
Polecamy także:

40 elektrycznych modeli i-MiEV dla Eneco

40 elektrycznych modeli i-MiEV dla Eneco

Podczas obchodów holenderskiego Dnia Zrównoważonego Rozwoju, firma Eneco otrzymała kluczyki do 40 egzemplarzy elektrycznego modelu Mitsubishi i-MiEV, którego dostawa jest częścią strategicznego partnerstwa pomiędzy Mitsubishi Corporation a Eneco.

Rozpoczęta na początku 2013 roku współpraca ma polegać na wspólnej budowie przybrzeżnych farm wiatrowych, z których pierwsza, o nazwie Eneco Luchterduinen, powstawać będzie już w najbliższym czasie. Eneco wypożyczy część zakupionych Mitsubishi i-MiEV swoim partnerom zaangażowanym w zrównoważony rozwój – organizacjom charytatywnym, stowarzyszeniom oraz firmom prywatnym.

W ramach partnerskiej współpracy firmy Eneco z Mitsubishi Corporation, ta pierwsza zakupiła 40 egzemplarzy wyprodukowanego przez firmę Mitsubishi Motors Corporation, kompaktowego, elektrycznego modelu i-MiEV, z których większość ma użytkować sama. Część pojazdów trafi jednak do partnerów Eneco najsilniej zaangażowanych w zrównoważony rozwój.

Podczas uroczystej gali pan Tatsuya Kaji (dyrektor generalny na Europę i Środkowy Wschód, Mitsubishi Motors Corporation) przekazał kluczyki do zakupionych pojazdów pracownikom firm Eneco, Stedin oraz Joulz, a także przedstawicielom spółek partnerskich Eneco, takich jak Rotterdam Zoo, Center Parcs czy lokalnym dostawcom energii LochemEnergie i Veenstroom.

Tym sposobem Mitsubishi Corporation, Mitsubishi MotorsCorporationi Eneco promują optymalne rozwiązanie transportowe przyszłości, czyli samochód elektryczny. Ponadto dostawcą energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, niezbędnej do napędu zakupionych Mitsubishi i-MiEV, będzie firma HollandseWind, czyli marka należąca do Eneco.

Celem Mitsubishi Corporation i Eneco jest umożliwienie powszechnego dostępu do elektryczności pozyskanej na drodze zrównoważonego rozwoju.

Obie firmy inwestowały i nadal inwestują w rozwój elektrycznych rozwiązań transportowych. Mowa tu między innymi o pionierskim przedsięwzięciu Eneco, jakim w 2008 roku była instalacja pierwszego publicznego punktu ładowania, oraz o inwestycjach poczynionych przez Mitsubishi Corporation w firmę Lithium Energy Japan, która zajmuje się produkcją akumulatorów litowo-jonowych dla pojazdów elektrycznych.

Dla firmy Mitsubishi Motors Corporation, z ponad 40-letnim doświadczeniem w tworzeniu pojazdów elektrycznych, taki projekt to idealna okazja, aby w warunkach rzeczywistych zademonstrować zakrojony na szeroką skalę, średnio i długoterminowy proces implementacji rozwiązań energooszczędnych i związanych z pozyskiwaniem elektryczności ze źródeł odnawialnych, a także sposób na popularyzację kolejnej generacji modeli elektrycznych, takich jak Mitsubishi i-MiEV, Outlander PHEV, itd.

Zarówno model i-MiEV w 2009 roku (europejski debiut w 2010 roku) oraz Outlander PHEV (2013) pojawiły się na rynku w chwili przełomowych zmian w świadomości klientów, które stanowią uzasadnienie planów Mitsubishi Motors zakładających, że do 2020 roku 20% produkcji firmy stanowić będą modele z napędem elektrycznym, hybrydowym i hybrydowym typu plug-in.

Zdjęcie pochodzi z serwisu Wikipedia.pl

Dodaj Komentarz

*Email nie będzie pokazywany
Przepisz kod:

  Komentarze (0)